W tym roku po raz trzynasty Polska Rada Centrów Handlowych ogłasza konkurs PRCH Retail Awards. Stowarzyszenie zaprasza do udziału sieci i obiekty handlowe, outlety, retail parki i nowe koncepty handlowo-usługowe oraz po raz pierwszy firmy dostarczające swoje usługi i produkty dla branży nieruchomości komercyjnych. O nagrody można ubiegać się w 24 kategoriach konkursowych, w tym aż w 7 nowych, ogłoszonych pierwszy raz. W konkursie będą prezentowane działania z okresu całej pandemii, od stycznia 2020 do 31 maja 2022 r., z wyjątkiem kategorii Nowa Sieć i Nowy Obiekt Handlowy Roku, które dotyczą otwarć od 2021 roku. Przyjmowanie zgłoszeń do konkursu rozpocznie się 20 kwietnia i potrwa do 24 czerwca.
PRCH Retail Awards to ekspercki i niezależny konkurs organizowany corocznie przez Polską Radę Centrów Handlowych dla branży retail. Jego celem jest promowanie najlepszych praktyk, nowych technologii, innowacyjności działań, a także docenienie prowadzących je zespołów. Zwieńczeniem konkursu jest gala PRCH Retail Awards - wydarzenie branżowe, w trakcie którego odbywa się prezentacja laureatów i ich dokonań.
Ostatnia edycja konkursu odbywała się w środku pandemii, w związku z tym branża centrów handlowych zaprezentowała swoje bogate dokonania w zakresie bezpieczeństwa, wsparcia społeczności lokalnych, medyków, służby zdrowia, jak również najemców w tym trudnym dla wszystkich czasie. W XII edycji nie było zwycięzców, a wszyscy uczestnicy zostali przedstawieni w Katalogu Mistrzów Dobrych Praktyk.
W tym roku konkurs PRCH Retail Awards powraca w odświeżonej formule. Zostaną wyłonieni zwycięzcy 24 kategorii konkursowych, wśród których jest aż 7 nowości, w tym: Dyrektor Obiektu Handlowego Roku, Marketing Manager Obiektu Handlowego Roku, Działania ESG Obiektu Handlowego Roku, Bezpieczeństwo Obiektu Handlowego Roku czy Agencja Marketingowa / Eventowa / PR Roku. Wprowadzono też 2 nowe kategorie dedykowane firmom usługowym, które po raz pierwszy mają możliwość wzięcia udziału w konkursie: Innowacja Roku dla Sieci Handlowych, Innowacja Roku dla Obiektów Handlowych.
- W tegorocznej edycji zupełną nowością są nie tylko kategorie konkursowe, ale i cała nowa część konkursu dedykowana jednej grupie naszych członków – firmom usługowym. Pełnią oni bardzo ważną funkcję w ekosystemie centrów handlowych, wspierając je w działaniu. W ramach kategorii konkursowych dodaliśmy również m. in. nowości, które pokazują kierunki rozwoju sektora centrów handlowych, jak „działania ESG obiektu handlowego”, które obecnie zyskują na znaczeniu również dla klientów galerii oraz „bezpieczeństwo obiektu handlowego”, które było i jest ważne również w związku z epidemią koronawirusa– mówi Krzysztof Poznański, Dyrektor Generalny PRCH.
Dzięki złożonej i merytorycznej ocenie wybitnych ekspertów branżowych, środowisk naukowych, marketingu i mediów, nagrody PRCH Retail Awards są uznawane za jedne z najbardziej prestiżowych i wiarygodnych na rynku. Wyróżnikiem i wartością programu jest wieloetapowy i transparentny proces oceny, a także przejrzyste zasady. Zważając na unikatowe środowisko i specyfikę prowadzonych projektów, analiza każdego z nich przebiega w sposób indywidualny, dzięki czemu zarówno duża sieć handlowa, jak i mała czy też obiekty handlowe różnej wielkości, mają jednakowe szanse na zdobycie nagrody. Po zakończeniu konkursu aplikujący mogą zapoznać się z komentarzami i cennymi wskazówkami naszych ekspertów, zamieszczonymi w raportach konkursowych.
Zwieńczeniem zmagań konkursowych jest uroczysta gala wręczenia statuetek PRCH Retail Awards. Jest to nie tylko ciekawe widowisko i ukoronowanie zwycięzców, ale również okazja do spotkania. W tym roku gala ma się odbyć w październiku. O szczegółach będziemy informować.
Więcej o konkursie: Kategorie konkursowe znajdziesz tutaj, a tu Harmonogram.