Polska Rada Centrów Handlowych w 8. edycji konkursu PRCH Retail Awards wyłoniła najlepsze centra i sieci handlowe, działające na rynku w minionym roku. W kategorii sieci handlowych bezkonkurencyjna okazała się sieć salonów Play, która zwyciężyła także w kategorii Jakość Obsługi Klienta. Najlepszym nowym centrum handlowym został nowy projekt Posnania w stolicy Wielkopolski, wyróżniony został także projekt Hali Koszyki w Warszawie.
Tegoroczna finałowa Gala konkursu PRCH Retail Awards, która odbyła się 12 października w Auli Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej, zgromadziła ponad 390 przedstawicieli branży handlowej. Do konkursu wpłynęła rekordowa w historii konkursu liczba 108 aplikacji.
Na szczególną uwagę zasługuje werdykt Jury, które najwyższy laur w kategorii „Nowego centrum handlowego” przyznało centrum handlowemu Posnania, wyróżniona została także Hala Koszyki w Warszawie. Oba projekty, różniące się w wielu aspektach, wskażą zapewne kierunki rozwoju nieruchomości handlowych w najbliższych latach.
Galeria Sfera w Bielsku-Białej wyróżniona została w kategorii dla najlepszego centrum handlowego, natomiast Galeria Morena w Gdańsku i Aleja Bielany we Wrocławiu docenione zostały jako centra, które najlepiej poradziły sobie z trudami rozbudowy i modernizacji.
W kategorii sieci handlowych bezkonkurencyjna okazała się sieć salonów Play, która mogła pochwalić się także najlepszą obsługą klienta. Tuż za nią uplasowały się Księgarnia Autorska oraz Sephora. Wyróżnione zostały również nowe sieci handlowe, które zadebiutowały na rynku: Verona oraz Folkstar.
„Niezwykle pozytywnym świadectwem dla rynku centrów i sieci handlowych jest fakt, że poddają się one ocenie ze strony ekspertów branży stając w szranki w konkursach takich jak PRCH Retail Awards. Celem konkursu jest wskazanie najlepszych praktyk w zakresie zarządzania i marketingu centrów i sieci handlowych. Nie ukrywamy, że proces aplikacyjny w naszym konkursie jest wymagający i złożony. Dla przykładu, każde centrum zgłoszone do konkursu, wypełnia szczegółową aplikację, przechodzi wstępny proces oceny, a następnie wizytowane jest przez niezależne jury składające się z doświadczonych specjalistów z branży. Tym bardziej cieszy nas rekordowa liczba 108 zgłoszeń, która wzrosła o 28 aplikacji w stosunku do ubiegłego roku” – mówi Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.
W konkursie wyłoniono również laureatów w kategoriach marketingowych centrów i sieci handlowych. Jury oceniające projekty marketingowe wyłoniło najważniejsze wydarzenie w branży centrów handlowych, którym zostały „10 Urodziny Manufaktury” w Łodzi. Na najwyższą ocenę zasłużyły także kampanie wizerunkowe marki Deichmann-Obuwie „Deichmann x Margaret” oraz „Miejsce Korzyści” Placu Unii w Warszawie.
Konkurs PRCH Retail Awards stworzony został z myślą o sieciach handlowych, deweloperach, zarządcach, inwestorach i profesjonalistach zajmujących się retail marketingiem. Organizatorem konkursu i Gali PRCH Retail Awards jest stowarzyszenie Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH), a partnerem badawczym konkursu firma Dekra Certification, zajmująca się między innymi profesjonalną oceną jakości obsługi klienta.
PRCH od 2003 roku zrzesza firmy i osoby pracujące w branży nieruchomości centrów handlowych: zarządców, inwestorów, deweloperów, najemców, prawników, architektów, agencje PR, marketingu i inne firmy działające na rzecz tego sektora. Obecnie do PRCH należy ponad 240 firm.
LAUREACI PRCH RETAIL AWARDS 2017
CENTRA I SIECI HANDLOWE
Nowe Centrum Handlowe Roku 2017
Posnania, Poznań - Apsys Polska
Sieć Handlowa Roku 2017 - Best Performance
Play - P4
Jakość Obsługi Klienta Roku 2017
Play - P4
KAMPANIE MARKETINGOWE CENTRÓW I SIECI HANDLOWYCH
Kampania CSR Centrum Handlowego Roku 2017
„Jeżdżę i pomagam”, Europa Centralna, Gliwice - Apsys Polska
Kampania Otwarcia Centrum Handlowego Roku 2017
„Posnania Grand Opening”, Posnania, Poznań - Apsys Polska
Kampania Prosprzedażowa Centrum Handlowego Roku 2017
„Dowiedz się, co myślą zwierzaki!”, Aura Centrum Olsztyna, Galeria Handlowa Panorama, Centrum Galardia Olsztyn, Poznań, Starachowice - BSC Property Management
Kampania Public Relations Centrum Handlowego Roku 2017
„Be Fit Mom”, Galeria Malta, Poznań - Neinver Polska
Kampania Wizerunkowa Centrum Handlowego Roku 2017
„Miejsce Korzyści”, Plac Unii City Shopping, Warszawa - WeCare
Wydarzenie w Centrum Handlowym Roku 2017
„10 Urodziny Manufaktury”, Manufaktura, Łódź - Apsys Management
Kampania Wizerunkowa Sieci Handlowej Roku 2017
„Deichmann x Margaret” - Deichmann-Obuwie
WYRÓŻNIENI W KONKURSIE PRCH RETAIL AWARDS 2017
CENTRA I SIECI HANDLOWE
Nowe Centrum Handlowe Roku 2017
Hala Koszyki, Warszawa - Hala Koszyki
Centrum Handlowe Roku 2017 - Best Performance
Galeria Sfera, Bielsko-Biała - CBRE Global Investors Poland
Przebudowa/Rozbudowa/Modernizacja Centrum Handlowego Roku 2017
Galeria Morena, Gdańsk - Carrefour Polska
Aleja Bielany, Wrocław - IKEA Centres Polska
Nowa Sieć Handlowa Roku 2017
Verona - YES Biżuteria
Folkstar - FOLKSTAR Marta Wróbel
Sieć Handlowa Roku 2017 - Best Performance
Księgarnia Autorska - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
SEPHORA - Sephora Polska
Jakość Obsługi Klienta Roku 2017
Verona
CityFit
Wyróżnienie Specjalne Jury 2017 - Rewitalizacja
Hala Koszyki, Warszawa - Hala Koszyki
KAMPANIE MARKETINGOWE CENTRÓW I SIECI HANDLOWYCH
Kampania CSR Centrum Handlowego Roku 2017
„Krasnoludki są na świecie”, Galeria Kazimierz, Kraków - Invesco Real Estate
„Magnolia Sport”, Magnolia Park, Wrocław - Multi Poland
Kampania Prosprzedażowa Centrum Handlowego Roku 2017
„Świąteczna Loteria z Gwiazdami”, Galeria Pomorska, Bydgoszcz - Pomorska Investments
„Loteria Wstążkowa”, CH Tulipan, CH Platan, CH Bielawy, CH Osowa, CH Czyżyny, Łódź, Zabrze, Toruń, Gdańsk, Kraków - Apsys Polska
Kampania Public Relations Centrum Handlowego Roku 2017
„Jestem ZA rozbudową”, Gemini Park, Tarnów - Gemini Jasna Park
„Projekt Weekend”, Galeria Malta, Poznań - Neinver Polska
Kampania Wizerunkowa Centrum Handlowego Roku 2017
„Wehikuł Kultury”, Bonarka City Center, Kraków - Bonarka City Center
Magazyn Centrum Handlowego Roku 2017
„Magnolia Mag”, Magnolia Park, Wrocław - Multi Poland
„The Look”, Galeria Mokotów, Warszawa - Unibail-Rodamco Polska
Wydarzenie w Centrum Handlowym Roku 2017
„Factory Fashion Capsule”, Factory Annopol, Factory Ursus, Factory Kraków, Factory Poznań Warszawa, Kraków, Poznań - Neinver Polska
„Dance Battle”, Sieć CH M1: M1 Czeladź, M1 Częstochowa, M1 Kraków, M1 Łódź, M1 Poznań, M1 Radom, M1 Zabrze, M1 Marki, M1 Bytom - Metro Properties
Kampania CSR Sieci Handlowej Roku 2017
„Zadbaj o siebie. Modna, piękna i zdrowa” - QUIOSQUE
Kampania Prosprzedażowa Sieci Handlowej Roku 2017
„Święto Kawy 2+1” - Tchibo
Magazyn Sieci Handlowej Sieci Handlowej Roku 2017
„Expert Play” - Play
Program Lojalnościowy Sieci Handlowej Roku 2017
Program lojalnościowy „SMYK & Spółka”, SMYK - Cały dla małych!
Wyróżnienie Specjalne Jury 2017 - Aktywizacja Lokalnej Społeczności
„Projekt Wyższy Poziom”, Galeria Katowicka, Katowice - Apsys Polska
Kliknij tutaj, aby pobrać biuletyn Laureaci 2017